Tuesday 20 March 2018

Parti Generasi Baru (NewGen) Menyerati Gagasan Sejahtera (GS)


April 2017 Kepimpinan asal Parti Generasi Baru (NewGen Party) mendakwa partinya disalahgunakan Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dengan menukar nama parti itu kepada Parti Bebas Rasuah (PBR) seperti yang diumumkan awal bulan ini.


Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan berkata, Ezam dan Khairuddin yang masing-masing merupakan presiden dan timbalan presiden PBR, didapati melakukan tindakan itu tanpa pengetahuan dan persetujuannya serta kira-kira 300 ahli parti itu kerana tiada sebarang notis atau mesyuarat diadakan.



Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan cuba hijack parti Parti Generasi Baru (NewGen Party) dan menukar kepda Parti Bebas Rasuah (PBR) dengan harapan untuk bersama HARAPAN dan Tun Mahathir Mohamad bagi menguasai undi dalam HARAPAN. Tapi malanya usaha ini gagal.


 Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan berjaya menyelamatkan parti NewGen dan mereka membuat persiapan untuk menyertai HARAPAN dan berjumpa dengan Tun Mahathir.




Tapi HARAPAN memandang sinis usaha untuk menjatuhkan kerajaan BN oleh minoriti rakyat India. Kesungguhan parti NewGen dipandang sebelah mata.




Akhirnya Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan dan ahli Jawatakuasa parti berkenaan telah membuat kajian atas isu-isu melanda PAS serta Gagasan Sejahtera, termasuk kononnya rapat dengan UMNO/BN, terima wang RM90 juta dan lain-lain isu termasuk Presiden PAS condong kepada Najib.

Hasil kajian mereka dapati itu semua fitnah dan khabar buruk sahaja dan akhirnya mereka ingin menyertai PAS dan bersama GAGASAN SEJAHTERA untuk MENUMBANGKAN UMNO/BN pada PRU-14.


XOXO - Setelah fitnah dan tohmahan jahat daripada HARAPAN hilang dimakan masa, sudah pasti kebenaran akan timbul dan PAS akan mulai dilihat sebagai altenatif mengantikan UMNO untuk politik orang Melayu dan memimpin Malaysia. Mulai dengan yang kecil akhirnya menjadi besar dan berkuasa...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

3 comments:

  1. Ini berita palsu. Parti Generasi Baru sertai Pakatan Harapan dan bukan Gagasan. Kumar Silabaram dan Zaini adalah kumpulan yg menyamar sebagai kepimpinan Parti. Nampaknya PAS kena tipu hidup2.

    ReplyDelete
  2. Ini berita palsu. Parti Generasi Baru sertai Pakatan Harapan dan bukan Gagasan. Kumar Silabaram dan Zaini adalah kumpulan yg menyamar sebagai kepimpinan Parti. Nampaknya PAS kena tipu hidup2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semalam parti generasi baru bertanding bawah tiket pas di cameron highland

      Delete

Blog Archive