Sunday 18 March 2018

Malaysiakini adalah Penyebar BERITA FITNAH & Anti-ISLAM


Malaysiakini adalah sebuah portal berita yang sentiasa mengutamakan laporan berbentuk antiislam dan membuat berita fitnah kepada usaha peningkatan Islam.


Malaysiakini juga mengamalkan corak pemberitaan "jahat" serta cenderung kepada Pakatan Harapan (HARAPAN) dan menepikan fakta yang benar terhadap PAS.


Sebagai contoh doa kononnya pemberitaan "PAS Selangor hancurkan PAKATAN JAHAT" yang di'spin" seolah-olah doa kepada HARAPAN. Ungkapan "pakatan" memang wujud sebagai sebahagian daripada teks qunut nazilah.

“Ya Allah hancurkan kumpulan mereka, pecahkan pakatan mereka - ini sebahagian daripada teks doa qunut nazilah.

"Pakatan bukan semestinya merujuk Pakatan Harapan!" tapi Malaysiakini sengaja membuat berita itu seolah-olah PAS selangor mendoakan kepada HARAPAN dan mahu rakyat marah kepada PAS.


Pelanggar baiah turut didoakan

PAS sudah memutuskan kerjasama politik mereka dengan semua parti terbabit namun berada dalam kerajaan dan mengekalkan anggota mereka sebagai exco negeri.

Program munajat dan solat hajat itu menjadi perhatian ramai apabila salah seorang anggota Jawatankuasa PAS Selangor Ahmad Dusuki Abd Rani membacakan doa supaya Allah "menghancurkan pakatan jahat" yang secara biasa memang ada dalam doa qunut nazilah melainkan orang itu bodoh dengan agamanya sendiri.

Ahmad Dusuki yang terkenal sebagai penceramah termasuk di radio kerajaan juga mendoakan balasan kepada pemungkir baiah - merujuk kepada beberapa wakil rakyat PAS yang meninggalkan parti itu.

Malaysiakini sepatutnya faham isi teks doa qunut nazilah berkenaan. teks doa qunut terjemahannya, iaitu:

Ya Allah! Muliakan Islam dan seluruh Muslimin. Ya Allah! Hinakan syirik dan musyrikin. Ya Allah! Tolonglah saudara-saudara kami Muslimin dan mujahidin dan golongan-golongan lemah, di semua tempat dan di setiap masa.

Ya Allah! Binasakan musuh-musuh-Mu, musuh-musuh agama (Islam). Ya Allah! Hancurkan kekufuran, syirik dan munafik. Ya Allah! Sesungguhnya kami jadikan pada leher-leher musuh kami (kami serah kepada-Mu) dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka.


Ya Allah! Cerai-beraikan himpunan kumpulan mereka, pisahkan kesatuan pakatan mereka, selerakkan kalimah-kalimah mereka, gegarkan ketetapan mereka, kalahkan mereka dengan anjing dari anjing-anjing-Mu.

Wahai Tuhan yang Maha Gagah, wahai Tuhan yang Maha Keras, Wahai Tuhan yang Maha Membalas, Wahai Allah, Wahai Allah, Wahai Allah Tuhan sekalian alam.


Ya Allah, Tuhan yang menurunkan Kitab, yang menggerakkan awan, yang mengalahkan tentera Azhab, kalahkan mereka dan bantulah kami dengan memberi kemenangan untuk kami!


Ya Allah, Engkau berkuasa, kami lemah. Kami mengadu kelemahan kami. Ya Allah! Engkau Tuhan kami dan kami adalah hamba-hamba-Mu.


Ya Allah! Rezekikan kepada kami syahid di jalan-Mu. Ya Allah! Berikan kepada kami kebahagiaan di dalam kehidupan di dunia ini dan kebahagiaan juga di akhirat dan selamatkan kami daripada azab neraka.



XOXO - Malang bila Malaysiakini buat fitnah terhadap Islam dan bersifat anti Islam ada ramai pendokong HARAPAN menjadi pembela musuh Islam. Dimana sensitiviti Islam mereka sekarang?...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment

Blog Archive