Friday 23 March 2018

Doa Laknat: Puak PKR lupa, Bila Kena Atas Kepala Sendiri


Berdoa agar musuh yang jahat dan golongan yang zalim mendapat pembalasan tuhan juga dibolehkan malah dituntut apabila kezaliman itu melibatkan kepentingan Islam dan umatnya.

Doa keburukan terhadap musuh yang jahat dan golongan yang zalim akan menggerunkan musuh dan menakutkan golongan yang zalim.

Asasnya adalah kerana doa adalah senjata mukmin. Nabi S.A.W bersabda:

الدُّعَاءُ سِلاحُ الْمُؤْمِنِ، وَعِمَادُ الدِّينِ، وَنُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ

"Doa adalah senjata orang beriman, tiang agama dan cahaya langit-langit dan bumi" (Hadis Riwayat Hakim)


Pada akhir Himpunan Mansuh GST Mac 2016 Badrul Amin berdoa meminta pemimpin ‘mahazalim’ yang bertanggungjawab memenjarakan Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi balasan yang setimpal.



Ketua Biro Pemantapan Agama Angkatan Muda Keadilan (AMK) berkata, Badrul Amin tidak boleh dipersalahkan kerana dia pernah menjadi mangsa kezaliman Dr Mahathir ketika masih bergelar Perdana Menteri.

“Jadi menghukum atau menghina Badrul Amin atas tindakan (doa) itu kurang tepat, sebagai mangsa (kezaliman) sudah pasti ia memberi kesan negatif dalam hidupnya,” katanya
........

Itu semasa kena atas kepala mereka (puak PKR) tapi apabila mereka diberi kuasa, mereka pula menzalimi rakyat Selangor dengan menarik peruntuk untuk 13 DUN. Mereka ingat mereka nak khianati dan Zalim PAS tetapi sebenarnya mereka khianat dan zalim RAKYAT SELANGOR.

Bila orang doa laknat kepada penzalim mereka terasa. Dah kena atas batang hidung sendiri. Wan Ji mula bercakap nada lain dah tunjuk sifat munafiknya. Mereka ini lupa kerana mereka kita menjadi sahabat kepada orang yang telah zalim mereka. Bila berkawan dengan orang zalim (baca Mahathir) mereka pun zalim sama macam "MAHAZALIM"



XOXO - Orang jahat kepada orang lain biasanya Tuhan akan tunjuk di atas bumi lagi, hanya kita perlu sabar...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment

Blog Archive