Saturday 7 April 2018

Nak Bodek Mahathir Mat Sabu Bohong Rakyat Dengan Fakta Putarbelit


Malaysiakini hari ini menyiarkan Mat Sabu beremosi ekoran tindakan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS)​ membubar sementara Parti Peribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) sehari sebelum Najib membuat pengumuman mengenai pembubaran parlimen.

Mengimbau kembali zaman pemerintahan mantan perdana menteri ketika itu, Mat Sabu berkata, Tun Dr Mahathir Mohamad pernah membenarkan musuh politiknya menubuhkan Parti Melayu Semangat 46. (ini fakta bohong)


Semangat 46, sebuah parti politik serpihan Umno, yang dipimpin Tengku Razaleigh Hamzah pada tahun 1988 selepas kekalahan beliau menentang Dr Mahathir bagi jawatan presiden Umno.

"Hey Najib...Tun Dr Mahathir Mohamad luluskan parti 46, luluskan parti Keadilan (PKR) untuk lawan secara demokrasi, ini kamu haramkan parti BERSATU. (Mahathir lulus PKR fakta bohong juga)

"... kamu ingat dengan itu kamu boleh menang pilihanraya akan datang?", soal Mat Sabu di hadapan hadirin yang membanjiri kawasan padang awam di situ.

"Pribumi ni parti Melayu. Kamu haramkan parti Melayu. Cis!" bentak Mat Sabu dalam ucapannya itu.

SAMPAI BILA POLITIK BOHONG MACAM MAHATHIR PERLU UNTUK RAKYAT?
MANA ISLAM KAMU DAN PARTI AMANAH ISLAM PROGRESIF SEPERTI DIGEMBAR GEMBUR PENULIS LUTFI?

BOHONG BUKAN CARA ISLAM!!!

Fakta Untuk Parti Semangat 46


Bila UMNO diharamkan (Sengaja diharamkan oleh Mahathir yang ada kuasa untuk menahan pengharaman) maka Mahathir daftar parti baru dengan mudah sekali kerana dia memang "mastermind" dalam pengharaman UMNO pada 15 Februari 1988. UMNO (Baru) ini dengan mudah diterima sebagai komponen BN yang ke-13 kemudian Mahathir jadi pengerusi BN semula.

Kuli cuba hidupkan UMNO 46 tetapi gagal kerana Mahathir guna kuasanya untuk "membeli" hakim dan parlimen.
 Yang tubuh Semangat 46 ialah Osman bin Akhir bukan Kuli dan Geng.



Usaha untuk tubuh UMNO 46 dihalang oleh Mahathir dan gengnya RoS pada masa itu (yang sekarang jadi musuhnya sekarang berkat doa Ustaz Fahdhil... kan kena atas kepala sendiri baru engkau Mahathir rasa jahat engkau dulu.. tapi tak apa Mat Sabu sayang Mahathir sanggup jadi tukang masak)


Fakta Untuk Parti Keadilan Rakyat (PKR)
Untuk makluman pembaca Tun Mahathir mengunnakan ":rakan komponen BN", Ros untuk sekat pendaftran parti Keadilan Rakyat. Kenapa Mat Sabu Bohong. Nak jilat Mahathir pun tak payah bohong, rakyat sekarang tak boleh.

Adakah Mat Sabu dah ikut perangai UMNO bohong untuk dapat sokongan?


Parti Ikatan Masyarakat Islam Malaysia (IKATAN) atau Muslim Community Union of Malaysia adalah parti politik Islam yang kecil yang ditubuhkan pada 1990 berpengkalan di Terengganu oleh Tuan Haji Abdul Wahab Yunus bekas Persuruhjaya PAS Terengganu, Juga pernah menjadi Bendari PAS Pusat, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat. (Gambar diatas adalah lawatan Presiden PAS Abdul hadi Awang ketika dia sakit dulu sebelum meninggal)

Parti IKATAN ditubuh oleh Abdul Wahab sel;epas dia keluar HAMIM. Dia beri parti ini kepada PKR kerana PKR tak boleh daftar disekar oleh TUN MAHATHIR MOHAMAD dan RAKANnya RoS.

Abdul Wahab beri atas pujukan PAS termasuk Ustaz Fahdil.


 BILA TINGGAL ISLAM
BOHONG JADI MAINAN MULUT
KATA LAWAN UMNO TAPI PERANGAI DAH MACAM UMNO



XOXO - Parti AMANAH tak ada jati diri, aku hairan macam mana Lutfi penulis harakah boleh kata parti Islam. Dimana akal Lutfi dalam hal ini?..

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

1 comment:

  1. Tuan, mat sabu ni dah keluar pas. Jadi pan. Biarkanlah dia. Dia nak kutuk pas, lantak je. Orang bukannya bodoh. Tuan jangan jadi macam dia, sama2 bodoh.

    ReplyDelete

Blog Archive