Friday 6 April 2018

Salahuddin Tak Nak Jadi MB Johor, Jika HARAPAN Menang Di Johor


Walaupun dinamakan sebagai calon menteri besar oleh Pakatan Rakyat jika gabungan pembangkang menang di Johor pada pilihan raya umum ke-13, namun Timbalan Presiden AMANAH, Salahuddin Ayub berkata beliau tidak mempunyai sebarang hasrat untuk memegang jawatan itu jika Pakatan Harapan menawan negeri itu pada pilihan raya kali ini.


Ini kerana, katanya, beliau lebih suka berkhidmat di peringkat kerajaan persekutuan sekiranya gabungan pembangkang menawan Putrajaya.

Kenyataan Salahuddin ini membenarkan ura-ura DAP akan meminta jawatan MB Johor jika strategi calonnya menjadi.

Pengalaman di Perak memberikan iktibar supaya DAP ada calon Melayu yang boleh memang untuk dijadikan MB Boneka mereka.

Pengerusi DAP Johor merangkap Pengarah Pendidikan Politik DAP, Liew Chin Tong, telah mengumumkan di dalam Konvensyen DAP Johor pada 11 Oktober 2015 lagi bahawa DAP perlu melengkapkan diri sebagai bakal pewaris Kerajaan Johor.


Jika dilihat kepada senarai nama kesemua 13 calon DUN DAP di Johor yang kesemuanya mencapai kemenangan di dalam PRU 13, maka akan didapati bahawa kesemuanya adalah bukan Melayu bukan Islam, dan tidak ada seorang pun adalah Melayu Islam.

12 daripada 13 ADUN DAP Johor ini adalah berbangsa Cina, iaitu ADUN N2 Jementah, Tan Chen Choon; ADUN N6 Bekok, Lim Eng Guan; ADUN N10 Tangkak, Ee Chin Li; ADUN N12 Bentayan, Chua Wee Beng; ADUN N19 Yong Peng, Chew Peck Choo; ADUN N23 Penggaram, Gan Peck Cheng; ADUN N28 Mengkibol, Tan Hong Pin; ADUN N42 Johor Jaya, Liow Cai Tung; ADUN N45 Stulang, Chen Kah Eng; ADUN N46 Pengkalan Rinting, Cheo Yee How; ADUN N48 Skudai, Boo Cheng Hau; ADUN N52 Senai, Wong Shu Qi; dan ADUN N55 Pekan Nenas, Yeo Tung Siong.
1 daripada 13 ADUN DAP Johor ini pula adalah berbangsa India, iaitu ADUN N30 Paloh, Shanker A/L Rengganathan.

Bila Salahuddin membuat kenyataan ini ini bermakna AMANAH telah merestui PERJANJIAN SULIT ANTARA DAP-AMANAH berkenaan dengan bantuan jentera dan kewangan dengan syarakat AMANAH kena sokong semua ketetapan DAP dalam HARAPAN.

Agaknya berani AMANAH membantah?
Kita tunggu apa kata pimpinan AMANAH yang tak kena cucuk hidung dalam AMANAH buat kenyataan. Takkan tak setuju diam aje!!


XOXO - Betullah kata Presiden PAS, AMANAH sekadar pengkhianat Gerakan Islam dan "barua" DAP..

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment

Blog Archive