Sunday 22 April 2018

UMNO Taja Kempen Pilihanraya Mahfuz RM60k Di Pokok Sena


Selepas beberapa siri serang Mahfuz Omar yang mendakwa PAS terima duit Umno, muncul suara-suara dari utara yang menceritakan kepada saya bagaimana Mahfuzlah  yang sebenarnya yang menerima duit Umno. Mahfuz menyerang PAS menggunakan ucapan Dr Zuhdi Marzuki bahawa PAS memang ada menerima derma. Namun bila diamati video ucapan Dr. Zuhdi tersebut, ternyata Mahfuz secara zalim membuat fitnah mengaitkannya dengan Umno.

Sedangkan dalam Ucapan itu Dr. Zuhdi langsung tidak ada menyebut yang PAS menerima derma dari Umno. Transkrip ucapan Dr. zuhdi secara jelas menyatakan:

"Bekas pimpinan PAS sendiri kata kita dapat 1.5 juta, 1 juta dalam bank. Ini adalah merupakan derma, derma dari individu, bukan Umno. bukan dari Pejabat Umno. Sebab itu kita ucap terima kasih pada orang yang derma itu. terima kasih. Lepas nie kalau ada yang mahu derma 5 juta Alhamdulillah"

Tapi Mahfuz menokok tambah dengan cuba mengaitkan derma tersebut dengan derma 2.6 Bilion yang Najib terima ke dalam akaun peribadinya. Ini dua perkara berbeza sama sekali. PAS terima derma dan masuk dalam akaun parti. Najib terima derma masuk akaun sendiri.

Ketika Mahfuz dalam PAS pun, memang banyak derma yang diterima dari individu kalangan ahli dan penyokong PAS. Tanyalahlah Dr. Hatta Ramli mantan bendahari PAS, berapa banyak derma masuk ketika PAS ingin beli bangunan Ibu Pejabat PAS di Jalan Raja Laut. Berapa banyak derma PAS terima ketika musim pilihanraya dari individu yang menyokong PAS. Dari semasa ke semasa PAS membuat iklan derma dan sumbangan hingga dicop sebagai 'parti tin milo'. Terpulang pada penderma nak derma berapa, yang penting masuk dalam akaun parti.

Saya nak tanya Mahfuz, sementelah mendengar berita dari rakan-rakan diutara, saya antara percaya atau tidak. Saya ingin meminta beliau mengesahkan bahawa benarkah ada pemimpin Umno yang menaja dana kempen beliau di Pokok Sena pada PRU 2008 dan 2013 bernilai RM60 ribu? Dan semasa perkahwinan anak perempuan beliau pada 2016, benarkah ada pemimpin Umno sekali lagi menaja sebanyak RM40 ribu? Duit-duit ini dibayar kepada akaun peribadi beliau tanpa dilaporkan pada parti. Untuk apa pemimpin-pemimpin Umno itu memberikan sumbangan peribadi kepada beliau? Miskin sangat ke beliau sehingga perlu mengemis duit Umno macam tu?

Saya hanya bertanya untuk mencari jawapan supaya saya tidak dikelirukan antara fitnah dan fakta. Jika ianya fitnah, semoga Allah beri hukuman yang setimpal pada orang yang fitnah beliau. Jika benar, tapi Mahfuz masih berbohong, biarlah Allah tentukan nasib beliau selepas ini.

Kemesraan Mahfuz bersama Zahid Hamidi dan paling akrab Nazri Aziz menimbulkan banyak polemik. Majlis buka puasa khas bersama Nazri dan Salahuddin di Saloma Bistro, kemudian Nazri melawat beliau dirumah secara tiba-tiba. Menimblukan banyak persoalan tentang hubungan mereka. Walaupun dalam masa yang sama Mahfuz menyerang Presiden PAS yang difitnahkan sebagai mesra Umno. Orang kata, cakap tak serupa bikin. Kurap sendiri terdedah tapi sibuk garu belakang orang lain.

Herman Samsudeen
Kg. Bharu
21 April 2018



XOXO - Macam nak Mahfuz nak berbelit, resit dan penyataan bank semuanya ada dan kini UMNO boleh killer Mahfuz... hebat Strategi UMNO memperbodohkan Mahfuz...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment