Monday 23 April 2018

Mantan Penjawat Awam Membongkar Kelemahan & Keburukan PAS Sebagai Parti Islam Tertua di Malaysia


👉  Senjata yang perlu diketahui oleh mrk yg bencikan PAS

AKUAN BEKAS PENJAWAT AWAM

✋️Saya merupakan seorang bekas penjawat awam yang pernah bertugas didalam keselamatan negara.

🤐Sepanjang perkhidmatan saya dari umur 19 tahun hingga 56 tahun (37 tahun) saya amat menyanjungi PAS (Parti Islam Semalaysia), walaupun pada awal perkhidmatan, saya amat negatif kepada parti pembangkang ini namun dari masa ke masa saya mulai berpandangan positif kepada parti ini.

😞Dengan keupayaan dan sumber yang terhad dan merupakan parti paling miskin pernah saya lihat, mereka dapat membangunkan markaz, pusat tarbiyah, sekolah pondok, pusat tahfiz, surau dan masjid mereka sendiri dengan hanya mengutip derma dan sumbangan di ceramah-ceramah dan aktiviti mereka.

🙃Malah setiap kali pilihanraya umum setahun sebelumnya lagi mereka sudah kumpul duit, ada calon mereka yang menggadai tanah pusaka, rumah dan segala harta yang ada semata-mata untuk jadi calon dan kemudian kalah teruk, alangkah bodohnya tindakan itu, itulah pandangan saya masa itu.

🆘Tapi mereka tetap berusaha dan tak pernah tidak bertanding walaupun tempat itu kubu kuat BN.

❌Dahulunya ramai orang UMNO amat marahkan PAS namun mereka tidak sedar bahawa ulama' yang banyak memenuhi Forum Perdana seperti Ust. Ismail Kamus, Allahyarham Dato' Harun Din sehinggalah ke Ustaz-ustaz terkini yang sering ke kaca TV adalah ahli PAS. Malah orang UMNO @ BN sanggup bayar ustaz-ustaz ini sehingga ribuan ringgit untuk satu ceramah dan puluhan peratus bayarannya disumbangkan kepada PAS.

💲Berapa banyak pula produk kesihatan dan makanan sunnah yang milik ahli PAS dan menjadi sumber kewangan PAS yang popular diguna dan dipromosikan oleh ahli UMNO/BN tanpa sedar untuk kesihatan diri dan keluarga.

😰Ustaz-ustaz PAS ini banyak membantu masyarakat seperti Darussyifa dan lain-lain. Siapa yang tak kenal Darussyifa setiap kali ada masalah HANTU (makhluk halus) maka ustaz-ustaz PAS inilah yang dicari walaupun ahli UMNO/BN dan pernah saya lihat ada yang bukan Islam juga mencari Darussyifa untuk bantuan masalah gangguan makhluk halus.

😱Malah DUA penceramah yang paling popular kini juga merupakan salah seorang ahli dan penggerak PAS Perak dan PAS Terengganu diperingkat DUN pada seketika waktu dahulu.

👀Pendek kata PAS telah banyak berjasa kepada masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia tanpa mereka sedari dan tanpa promosi jasa mereka pada masyarakat.

💪Cuti bersalin penjawat awam sehingga 90 hari dimulakan oleh kerajaan PAS Kelantan.

💪Kerja 5 hari seminggu adalah dari Kerajaan PAS Kelantan.

macam-macam sumbangan PAS pada masyarakat dan kepada kebajikan kakitangan awam.

🤠PAS dari sebuah parti "PAK LEBAI" miskin kini telah lengkap dengan :

🏫Kompleks mereka sendiri

🏢IPTS mereka sendiri

🏫Sekolah Menengah mereka sendiri

🏢Sekolah Rendah mereka sendiri

🕌Pusat Tahfiz mereka sendiri

🕌Pusat asuhan PASTI mereka sendiri

📺TVPAS mereka sendiri

📻Radio HIJAU.FM mereka sendiri

📰Akhbar HARAKAH mereka sendiri

🚨UNIT AMAL MALAYSIA mereka sendiri untuk buat semua kerja kebajikan yang makin popular dan diterima ramai sejak banjir besar di Johor (awal tahun 2000-2004) lagi. Lengkap dengan petugas,

💉doktor,
💝jururawat
🚑 ambulans
🚒 kenderaan menyelamat mereka sendiri.

🛵🏍Kelab Permotoran ARC Malaysia yang mempunyai puluhan ribu ahli di seluruh Mamaysia dan AKTIF di seluruh daerah dan negeri-negeri

 ( _dinobatkan sebagai kelab Terbaik semasa AGM Pemuda PAS Selangor baru-2 ini_.)

😔Cuma PAS adalah sebuah parti yang tidak mahir mendabik dada dan mempromosikan parti dan jasa mereka. Mereka memberi dan menyumbang dalam diam/senyap. Memegang teguh ajaran Rasulullah SAW iaitu memberi dengan tangan kanan jangan sampai tangan kiri tahu.

❓PKR dan DAP (Pakatan Rakyat) juga sepatutnya sedar mereka terhutang budi dengan PAS. Mereka belajar berpolitik dengan orang Islam dan bukan Islam melalui PAS. Mereka nak tiru PAS sepenuhnya namun tak mampu walaupun mereka ada kewangan dan pimpinan yang baik namun mereka tiada penyokong yang ikhlas dan ringan tulang. Semua perlu berbayar dan perlu 'duit minum'.

✊️Malah setiap kali PRU orang PAS adalah yang paling sibuk  berkempen, panjat pokok menaikkan bendera, menaikkan poster dan membuat ceramah bagi pihak PKR dan DAP (Pakatan Rakyat).

👍Malah ramai pimpinan Pakatan Rakyat (PKR dan DAP) dijaga keselamatan dan kebajikan mereka oleh petugas PAS, ada yang dijaga 24 jam.

🤗Jadi dengan prestasi, sumbangan dan kelayakan yang telah dimiliki oleh PAS sejak lebih 60 tahun maka saya yakin jika PAS memerintah, merekalah yang paling layak.

😍Semoga PAS akan menang dalam pilihanraya akan datang.

🤔Jika mereka boleh membangunkan parti mereka dari kosong "From Zero" kepada sehebat kini, saya yakin mereka boleh membangunkan sebuah negara yang hebat.

Wallahuallam.
PESARA NAVY



XOXO - PAS tetap memperjuangkan Islam walaupun ramai membenci terutama pendokong LGBT dan Islam Liberal...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment