Saturday 24 February 2018

Secara Tak Sengaja Husam Kata HARAPAN dan AMANAH (PAN) akan kalah di Kelantan


Keyakinan PAS untuk menang di 120 kerusi parlimen dilihat tergugat apabila pimpinan tertinggi parti itu mahu bertanding di kerusi selamat, kata Husam Musa.


Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan itu berkata, ia susulan hasrat Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang dikatakan akan bertanding di Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) nanti.


"Bila Tun Ibrahim nak bertanding di Kelantan, adakah dia tidak yakin boleh menang di Pahang? Bermakna di Pahang tak boleh menang," Katanya ketika berceramah di Majlis Pelancaran Jentera HARAPAN Pengkalan Chepa, Kota Bharu, malam tadi.
Sementara itu, Husam yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor berkata, kehadiran Tuan Ibrahim untuk bertanding di Kelantan disifatkan sebagai 'mencari tempat selamat'.

"Dia terpaksa cari tempat air tohor (selamat). Di Pahang (PAS) tak yakin boleh menang, terpaksa hantar orang bertanding di kelantan.

Bila Husam sebut bahawa Kelantan adalah tempat selamat bagi PAS ini bermakna tidak selamat bagi HARAPAN (termasuk PAN) dan UMNO.

Rupanya Husam sendiri sedar kekuatan PAS Kelantan, tapi nak tunjuk ego tak nak mengaku akhir kerana ghairah nak kutuk PAS tersalah cakap PAS Selamat di Kelantan.


XOXO - Manusia kalau banyak sangat cakap akhir tersasul dan boleh mendedahkan diri sendiri..

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment