Friday 30 March 2018

Dua-dua Permain Tuhan Untuk Tegak Hujah


Untuk tegak hujah Tuhan jadi sandaran itulah sikap jika agama sudah jadi mainan politik demi untuk mencapai cita-cita nafsu.

Tun Mahathir dalam ceramah pada himpunan Bersih di hadapan Parlimen menuduh DS Najib tidak lagi menyembah Tuhan. Najib sembah duit.


Apa yang Mahathir sebut ini adalah satu tuduhan yang amat berat sekali. Menyatakan Dato Seri Najib tidak sembah Tuhan dan menyembah duit adalah satu hujah yang keterlaluan dan melampau sama sekali.

Saya tak hairan dengan Mahathir ni, dia boleh kata apa sahaja pasal dia ni "bodoh' mengenai agamanya snediri dan malangnya cersik pandai agama yang bersamanya sudah jadi "ALIM BISU" kerana janji bantuan wang untuk PRU-14. Jadi saya pun tak hairan kalau ada pimpinan IKRAM yang bersama dengan PAN lebam dahi kerana sujud boleh jadi "bisu" dan bodoh.

Yang saya pelik ni si Hanipa Maidin.

"Kalau saya tuhan, dari awal saya tak jadikan kamu, menyusahkan orang saja. Sudah lama saya hapuskan kamu (Abdul Azeez). Sebab saya tak tuhan, tuhan jadikan juga orang macam kamu," kata Ahli Parlimen PAN Sepang, Hanipa Maidin di parlimen semalam.

Dia ingat Tuhan ni boleh buat kalau-kalau ke??

Mufti Perlis kata Muslim perlu berhati-hati dalam ungkapannya yang berkaitan dengan ketuhanan.

“Itu secara langsung dan tidak langsung merendah penciptaan Tuhan dan menafikan hikmah ciptaannya.

“Seakan apa yang Tuhan lakukan tidak tepat ataupun salah atau pun di sana ada cara yang lebih baik. “Ini sangat bahaya kepada akidah yang mengungkapnya jika dia sedar apa yang diucapkan. Hendaklah dia bertaubat,” katanyalagi.

Tapi tahu si Hanipa ni jenis keras kepala. Dia lawan orang tegur dia sebab dia rasa dia betul Tuhan pun silap buat Abdul Azeez.

"Tapi saya mohon maaf kerana saya tidak akan tarik balik kenyataan saya tersebut. My concscience is very clear (niat saya jelas).

"Ada juga minta saya bertaubat dan istighfar. Terima kasih kerana ingatkan saya. Taubat, is after all, an ongoing process anyway (taubat adalah proses yang bereterusan). katanya.


TAK TAHU HANIPA DARIPADA MAHATHIR atau Mahathir kena belajar dengan Hanipa pasal lawan Tuhan!!


XOXO - Parti yang bertuankan DAP menolak Islam cara penyelesaian masalah. Dulu bersama Islam sekarang bersama MALAYSIAN-Malaysian... sudah pasti syaitan suka dekati...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment