Friday 9 March 2018

Bila Lim Guan Eng Akan Masuk Islam?


Dulu Ketua Menteri Penang, Lim Guan Eng mengemparkan hadirin dengan ucapan beliau ketika turun berceramah dan bertemu rakyat bahawa beliau ingin mengikut jejak langkah Umar Abdul Aziz. Ramai yang tertanya, adakah Guan Eng kenal siapa dia Umar sebernarnya? Adakah dia main sebut sahaja?

Ini satu petikan yang diwarwarkan kepada ahli PAS yang rasanya anda boleh ingat semula
Apabila ditanya Mat Sabu, mengapa Guan Eng tidak menerima kediaman rasmi Ketua Menteri tersebut, Guan Eng berkata, untuk tinggal di rumah tersebut, ia perlu di ubahsuai, dan kos pengubahsuaian itu menelan belanja RM 300,000.00. Guan Eng berkata beliau tidak sanggup membazirkan duit rakyat untuk mengubahsuai kediaman Ketuan Menteri tersebut.
Mat Sabu turut memesan kepada Guan Eng, bahawa Guan Eng boleh menjadi seperti Umar Abdul Aziz, tetapi Guan Eng bukan beragama Islam seperti Umar Abdul Aziz dan “bagaimana awak (Guan Eng) mahu mengatasi kekurangan ini”?
Jawapan yang di beri Guan Eng, “ Tunggu ayah saya meninggal dulu”..
Baru-baru ini, LKS masuk hospital, saya dah senyum.. Tapi tak jadi... Kemudian dengar pula LKS jatuh dalam bilik air.. Saya senyum pula. Tapi belum lagi. Bukan apa nak pastikan kata-kata Mat Sabu disebar itu nak disahkan.

Ramai ahli PAS dulu kena "kencing" dengan pimpinannya. Tapi pimpinan suka kencing tu dah semuanya meninggalkan PAS menubuh PAN.

Ahli-ahli PAS yang bodoh dan dibodohkan dengan cerita rekaan kini sudah tidak lagi menjadi ahli PAS tapi telah menjadi AHLI PAN. Jangan kamu berhujah dengan mereka sebab mereka semua mempunyai fakta yang bohong dan fitnah sahaja. Fakta bohong dan fitnah dah tertanam dalam benak kepala mereka begitu lama.



XOXO - Kalau bomoh dengan air jampinya rupanya ada kaki ceramah dengan cerita jampinya...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment