Wednesday 27 December 2017

Penyamum Vs Perompak, Rakyat Terseksa


Najib mahu hapus legasi Mahathir antaranya membina bangunan Exchange 106 yang akan lebih tinggi dari KLCC dimilik oleh pelabur asing dari Indonesia. Begitu juga bangunan PNB 118 yang akan jauh lebih tinggi dari Exchange 106 dan KLCC juga sedang rancak dibangunkan. Bangunan ini yang akan menjadi bangunan tertinggi di Malaysia dan di ASEAN ialah 100% milik Malaysia melalui PNB.

Pada 24 November 1990, Mahathir menandatangani perjanjian untuk membenarkan Singapura mengambil-alih tanah Johor seluas 54,000 ekar (216 kilometer persegi) untuk membina empangan di Sungei Linggiu.

Singapura hanya perlu membayar RM320 juta ganti-rugi, premium tanah RM388 juta dan sewa tahunan RM30 untuk setiap 1,000 kaki persegi.

Di bawah perjanjian ini, Singapura juga dibenarkan untuk mengambil air tanpa had dari Malaysia.

Siapa sebenarnya yang jual negara kata orang Najib. Siapa yang sudah gadaikan tanah negara yang sebesar 216 kilometer persegi kepada negara asing, tambah mereka untuk memburuk Tun Mahathir.

Jika anda pembaca yang prihatin tentu anda tahu bahawa pertelingkahan antara Tun Mahathir dan Najib adalah soal berebut harta dan khazanah rakyat. Mereka berlumba untuk membuat sesuatu kebaikan tapi sebenarnya dalam tersembunyi mereka adalah "Perompak Wang Rakyat" demi kepentinga politi mereka.

Bila ditanya soal Najib cuba hapuskan legasi Tun Mahathir, Tun berkata "Saya tidak tahu. Kita lihat sekarang ini beberapa ahli propaganda yang bijak bekerja keras. Muka saya pun sudah diconteng arang. Legasi saya juga sudah dimusnahkan."


Editor
http://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment