Monday, 7 May 2018

Mahathir Di Jemput Untuk Ziarah Kubur Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat Pada 10 Mei 2018 atau selepasnya Oleh Keluarga Tuan Guru


Keluarga Tok Guru Nik Abdul Aziz menyambut baik hasrat Tun Mahathir untuk menziarahi makam Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Wakil keluarga, Ustaz Nik Adli menyatakan Tun Mahathir dipersilakan menziarahi pada 10hb Mei atau selepas itu.

“Suasana sekarang tak sesuai kerana kehadiran Tun Mahathir disyaki adalah untuk meraih undi simpati. Mencipta polimik untuk mencari publisiti murahan dengan membuat kehangatan perbahasan isu-isu remeh dengan meninggal isu utama negara menjatuhkan Barisan Nasional. Kita tidak mahu makam Almarhum TGNA digunakan sebagai alat politik dalam kempen pilihanraya” kata Nik Adli.

Nik Adli adalah mangsa tahanan ISA zaman Mahathir memerintah dahulu. Mahathir tidak zalim (kata Mat Sabu dan Lim Guan Eng masasa ISA juga) tetapi Nik Adli masih kata Mahathir zalim.


Mungkin Nik Omar lupa bagaimana ayahnya tidak ziarah adiknya selama 2 tahun kerana membatah KEZALIMAN ISA.

Menurutnya lagi, suasana pilihanraya yang sedang hangat membuatkan keluarga mengambil keputusan itu, namun mempersilakan Tun dan sesiapa sahaja untuk melawat makam itu selepas pilihanraya.

“Selepas mengundi, nak datang berkali-kali pun tidak ada masalah. Orang kampung ada sebut nak bakar kambing”. Sambungnya sambil tersenyum.



XOXO - Mahathir ni ziarah kubur ayah dan ibu dia ke? Kalau dah tolong bagi gambar aku nak viral...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

1 comment: