Saturday 24 February 2018

Sebelum ini UMNO Akui kekuatan PAS, Kini DAP pula & Akhirnya PAN akui juga!


Betul ke PAS ada kekuatan untuk hadapi PRU-14 nanti. Lihat apa kata UMNO.Walaupun PAS kini bergerak solo, kekuatan parti itu tidak boleh dipandang rendah, kata Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Nazri Aziz.


Menurutnya di sebalik status PAS tidak menyertai gagasan pembangkang lain, parti itu tetap mempunyai ramai pengikut fanatik.

Itu UMNO, Kita dengar apa kata DAP musuh PAS paling lantang kritik PAS. Meskipun Pas kini sudah bergerak solo, namun kekuatannya tidak boleh dipandang rendah kerana parti itu mempunyai pengaruh tersendiri.

Agaknya Macai DAP sokong tak kenyataan ini. Mereka malu nak cakap tapi tersalah cakap secara tak langsung akui kekuatan PAS terutamanya PAS Kelantan. Dengar apa kata Husam Musa.


Sementara itu, Husam yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor berkata, kehadiran Tuan Ibrahim untuk bertanding di Kelantan disifatkan sebagai 'mencari tempat selamat'.

"Dia terpaksa cari tempat air tohor (selamat). Di Pahang (PAS) tak yakin boleh menang, terpaksa hantar orang bertanding di kelantan.

Bila Husam sebut bahawa Kelantan adalah tempat selamat bagi PAS ini bermakna tidak selamat bagi HARAPAN (termasuk PAN) dan UMNO.

Apa kata penganalisis politik.

Penganalisis politik, Prof Madya Dr Salawati Mat Basir berkata biarpun PAS kerap kali dilihat menyokong dasar yang dilaksana kerajaan Persekutuan, parti itu tetap berikrar untuk menentang Umno BN pada PRU14.
"Orang sentiasa nak lihat Pakatan Harapan (PH), nak porak perandakan PH, tetapi selalu terlepas pandang tentang PAS. PAS pula seolah berpura-pura nak berbaik dengan Barisan (BN) tetapi tak buat (berbaik) sebab dia tahu dia punya status quo pada Umno BN. 
"Jadi dalam diam-diam dia  (PAS)mengumpul pengaruh dan mungkin kita tidak duga, kalau kita tidak awasi dia (PAS) dia boleh menang. 
"Sebab ada banyak beberapa perkara berkenaan dengan Islamik, dengan agama Islam sebagainya, yang diputuskan mahkamah baru-baru ini banyak menyentuh sensitiviti umat Islam. Dia (PAS) boleh mengambil peluang disitu untuk memperkuatkan pengaruh PAS di kalangan pengundi," katanya.

Apa Kata Penganalisis UMNO pula.

Perebutan undi Melayu pada pilihan raya umum (PRU) ke-14 dijangka sengit dan akan dimenangi oleh parti yang mempunyai gerak kerja terkuat di akar umbi, kata Timbalan Pengerusi Majlis Profesor Negara (MPN) Prof Datuk Dr Shamsul Amri Baharuddin.

Beliau berkata berdasarkan landskap politik semasa, ada empat parti yang akan bertarung untuk undi Melayu iaitu Umno, PAS, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Namun, kata Shamsul Amri, hanya Umno dan PAS mempunyai akar umbi yang kukuh. Yang lain hanya sekadar memeriahkan pertandingan sahaja.

HANYA MACAI DAP, PAN YANG DUDUK DEPAN KOMPUTER SERANG PAS KONONNYA PAS LEMAH. MEREKA NI DAFTAR MENGUNDI ATAU TIDAK TAK TAHU. POSTING BODOH TANPA ILMU. Dapatlah sikit dedak.


XOXO - Makin PAS jelas prinsip perjuangan menegakkan Islam, makin rakyat faham dan sokong. Bukan sahaja Islam, malah PAS juga berusaha memertabatkan bangsa Melayu, itu membuatkan PAS pimpinan Abdul Hadi makin dipercayai oleh cerdik pandai Melayu Islam malah ada yang akan bersama PAS untuk memastikan PAS menguasai Malaysia.

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment