Thursday 12 April 2018

Kerana Kerusi DUN untuk Bertanding Saari Sungip Jilat Ludah Sokong Mahathir



Kepimpinan terbaru Otai Reformis 1998 hari ini menyatakan sokongan mereka terhadap bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Perkara itu dinyatakan selepas bekas pengerusi gerakan itu, Saari Sungib dan setiausahanya Abdul Razak Ismail meninggalkan gerakan itu Julai tahun lalu selepas membantah penyertaan Dr Mahathir dalam Pakatan Harapan (HARAPAN).

Pengerusi barunya, Khairul Anuar Othman berkata sokongan terhadap Dr Mahathir diberikan kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim kini menerima penyertaan bekas perdana menteri itu bersama gabungan pembangkang.

“Sebenarnya otai reformis menyokong kemasukan Tun Mahathir dalam HARAPAN sebab otai bersama pimpinan dalam HARAPAN yang mana saudara (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) sendiri sokong Dr Mahathir dalam HARAPAN.

“Jadi atas dasar Anwar sebagai mentor otai reformis yang memulakan reformasi maka atas dasar itu kami menyokong Dr Mahathir dalam HARAPAN,” katanya dalam sidang media di sebuah warung di Kuala Lumpur.

Julai tahun lalu Saari dan Abdul Razak meletakkan jawatan kerana tidak bersetuju dengan penyertaan Dr Mahathir Mohamad bersama HARAPAN.

Kekosongan jawatan pengerusi Otai reformis kemudiannya diisi oleh Khairul manakala Akhi Nosa Iskandar pula dilantik sebagai setiausaha.

Gerakan reformasi ditubuhkan selepas Dr Mahathir memecat timbalannya, Anwar pada September 1998.

Saari Sungip walaupun nampak macam letak jawatan tetapi sebenarnya Saari meletak jawatan kerana "konflik kepentingan" memandangkan AMANAH menyokong kepimpinan Mahathir. Saari Sungib yang juga adalah ADUN Hulu Kelang dan Timbalan Pengerusi Parti Amanah Negara Selangor yang mana antara AMANAH yang lantang menyokong Mahathir berbanding AMANAH Johor walaupun Salahuddin ada di sana.

Saari bukan "konflik kepentingan" tetapi "jilat ludah"


XOXO - 20 Tahun akhir semua terdedah, terlodeh maka Allah dedahkan perjuangan Islam tempelan macam IRC/IKRAM yang tidak jitu kepada Islam sebenar akhirnya runtuh bersama matlamat kebendaan...

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment